História firmy Alpina

historia značky alpina
1980

Značka ALPINA štartuje prvým katalógom na začiatku roka 1980 na výstave ISPO. Inovatívna nová kolekcia je malá, viera v úspech a entuziasmus zakladateľov firmy Rainera Wintera, Wernera Graua, Rolfa Obermeiera a Hagena Stockklausnera nekonečne veľká.

1981-1982

Vývojom lyžiarskych okuliarov Turbo mohla Alpina už v druhom roku svojej existencie uviesť úspešne na trh revolučné lyžiarske okuliare s tzv.panoramatickým zorným poľom.

1982-1983

Uvedenie najtechnickejších kovových okuliarov „handmade in Germany“ – M1 – s veľkým úspechom na trhu v USA.

1983

Medzník predstavuje rok 1983, kedy Alpina uviedla športové okuliare Surf ‚n Snow. Tieto boli v roku 1986 premenované na SWING a ešte aj teraz ich má Alpina v sortimente pod označením S-Line. Tento model sa stal, s predajom viac ako 1,5 miliónov kusov, doteraz najpredávanejšími multifunkčnými športovými okuliarmi na svete.

1992

Uvedenie zorníkov na okuliaroch z nerozbitného polykarbonátu, tzv. Ceramic-Lens-Technology. Tiež v tejto sekcii sa Alpina rýchlo stala jednotkou na trhu.

historia firmy alpina

 

1993

Vďaka technológii Quattroflex sa začala nová kapitola vo vývoji lyžiarskych okuliarov.

1996

Alpina uviedla v roku 1996 ako prvá RUN SYSTEM na nastavovanie veľkosti cyklistických prilieb. Tento systém stálym zdokonaľovaním dospel až k v roku 2013 uvedenémuRun System Classic Slide, s perfektným nastavovaním pre detské prilby.

2002-2003

Úspešný nastavovací RUN SYSTEM bol použitý aj v lyžiarskych prilbách.

2007

Alpina uvádza na trh prvý lyžiarsky chránič a aj v tejto produktovej rade je až do dneška úspešná.

2008

Ďalší vývoj technológie Quattroflex v spojení so sklami Varioflex pre perfektnú viditeľnosť za všetkých poveternostných podmienok.

2010

U športových okuliarov Alpina zavádza zdokonalené sklá Varioflex + FogStop, ktoré ešte ďalej zdokonaľuje na zrkadlovú variantu Varioflex Mirror + FogStop.

2013

Po prvýkrát bola pri výrobe cyklistickej prilby použitá technológia Conehead a Rib-Frame. Týmto sa Alpina etablovala, vďaka aerodynamike a perfektnému odvetraniu, do segmentu high-tech pretekárskych prileb. Za všetky tie roky sa toho stalo, spoločnosť neustále rastie. Alpina je v súčasnosti jednotkou na trhu lyžiarskych a športových okuliarov a prilieb. V Nemecku je podiel značky Alpina u lyžiarskych okuliarov viac ako 40%, predáva do viac ako 35 krajín a založila dve dcérske spoločnosti v Rakúsku a vo Švajčiarsku.

alpina- jose hermida